Kokoustoiminta

Viikoittaiset jumalanpalvelukset muodostavat seurakunnan toiminnan perustuksen. Sunnuntaisin kokoukset ovat yleensä joko klo 11.00 tai klo 18.00. Kuukauden ensimmäinen sunnuntai on ehtoollistilaisuus ja viimeinen sunnuntai kokoonnumme lähetyskokoukseen. Se on varsinkin lasten suosikkitilaisuus, jossa on lopussa jännittävät arpajaiset lähetystyön hyväksi. Keskiviikkoisin Ruksilla on rukousilta. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia. Rukoushuone on kuin koti, johon olet aina tervetullut!

Tapahtumat

Suuremmat tapahtumamme painottuvat kesään, jolloin järjestetään perinteinen Kesäjuhla sekä erityisesti lapsiperheille suunnattu Puuhapäivä. Nykyisin saamme viettää kesäjuhlaa tunnelmallisessa navettakirkossamme, joka sijaitsee aivan rukoushuoneen vieressä.

Pienryhmät

Seurakuntamme alaisuudessa kokoontuu myös pienryhmä, jossa osallistujat saavat keskustella luottamuksellisesti mielessä liikkuvista asioista, lukea Raamattua ja rukoilla sopivassa porukassa. Solu kokoontuu jäsenten kodeissa silloin tällöin ja sinnekin olet lämpimästi tervetullut. Lisätietoja solusta ja kokoontumisajoista saat Jussilta, puh. 050 3537951.

Lapsi- ja varkkityö

Junnuillat ja varkki-illat järjestetään joka toinen viikko Ruksilla. Iltoihin ovat tervetulleita kaikki lapset seurakunnasta ja sen ulkopuolelta! Järjestämme usein leirin syyskuussa, ja se kerää yhteen runsaasti lapsia ja varkkeja.

Diakoniatyö

Seurakunnassamme toimii diakoniaryhmä, jonka tarkoituksena on vastata käytännönläheisestä seurakuntatyöstä (kotikäyntien järjestämiset, syntymäpäivämuistamiset, sairaala- ja vanhainkotikäynnit sekä hartaudet).

Lähetystyö

Kerran kuukaudessa järjestettävä Perhesunnuntai on lähetyshenkinen jumalanpalvelus, jossa otetaan erityisesti lapset huomioon. Tilaisuudessa kerätään uhri, joka käytetään lähetystyön tukemiseen. Nimikkolähettimme ovat Anne ja Janne Harjukoski, jotka tekevät romanilähetystyötä Kroatiasta käsin.

elo115-103